Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Sunday, December 18, 2016

📝 INFO NURRAYSA  📝

KRIM UV NURRAYSA dan BEDAK DD MOIST CAKE  mempunyai tahap SPF 50.

APA ITU SPF?😕

Jom lihat...😉

SPF adalah pengukuran penggunaan sunscreen sebelum kulit menjadi kemerahan terkena pancaran. Angka SPF boleh berkisar dari 2 hingga 100.  SPF15, beerti mampu memberi pelindungan kulit selama 150 minit sebelum kulit menjadi kemerahan. Tapi jika kulit anda biasanya mengalami kemerahan setelah 10 minit berjemur sinar matahari maka dengan memakai pelindung matahari SPF15, kulit anda akan selamat 15 x 10 minit iaitu jadinya 150minit (tapi jika guna SPF 0, atau dalam erti kata lain tak guna langsung pelindung uv, faham-faham jerlah ye..hehe)

Maka sekarang anda tentu sudah fahamkan angka pada SPF tu kan, jika SPF30, maka kulit anda terlindung selama 300 minit begitulah seterusnya.

Perlindungan ini juga bergantung pada jenis kulitnya, jika anda berkulit putih beerti sedikit pigmennya maka lebih mudah terbakar daripada mereka yang berkulit gelap. Ini adalah kerana pada mereka yang bekulit gelap beerti banyak pingmen yang melindungi dari sengatan matahari.

Ok sekarang anda mungkin dah nampak betapa pentingnya memakai pelindung matahari. 😉😉

Wasap 013 2503256

Saturday, December 17, 2016
CIRI-CIRI skincare mengandungi MERKURI (bahan kimia bahaya)
Melekit-lekit.Sapu kat muka pun bkn main susah nak ratakan.
Tidak Homogen.Kalau kita biarkan krim tu,akan nampak lapisan minyak terpisah dari lapisan yg padat.
Kulit putih segera.Pakai banyak merkuri memangla laju je kulit putih.Putih nye plak lain mcm,bukan putih natural.Biar lambat putih asalkan selamat.
Xda langsung jerawat nak tumbuh.Jangan cepat happy bila ni terjadi.Sebenarnya kulit epidermis(lapisan kulit yg paling ats sekali) dah terhakis.Kulit dah ROSAK tu dah hilang protein dan melanin yg sgt la penting untuk melindungi kulit dari sinar uv.Dan kenapa jerawat dah xnak tumbuh adalah sebab kuman/bakteria pun xsudi nak duduk tempat yg dah rosak.Nyamuk pn buat derk je.MERKURI akan menghalang jerawat utk keluar.
Bau logam.Merkuri ialah logam berat yg berbentuk cecair.So bau logam bau dia kuat menyengat,kalau wangi pun maybe dia dah dicampur dgn parfum(pewangi).
Warna kebiasaanya berwarna putih-kuning.Krim siang kuning,krim malam putih.Tapi xsemua lah produk nak ckp ada merkuri.So google sebelum nak try2 guna produk kosmetik.
Berkilau blink2.Tekstur kosmetik yg ada mercury ni berkilau2,kilat2 sikit.Cuba tengok kat kulit lepas pakai tu ada x kilat2.Ingat! mercury adalah logam sbbtu dia berkilat.
Bila stop pakai,bintik2 tumbuh kat muka,gatal2.Lama2 kulit jadi kehitaman dan kusam lebih teruk daripada sebelumnya.
Kulit sensitif dengan matahari.Kena matahari kejap je pun dah merah dan rasa terbakar.sebab kulit dah nipis.
JANGAN LUPA KLIK SHARE POST NI JIKA BERMANFAAT UTK RAKAn ANDa
#TipsCantikNurraysa
TIPS ELAK JERAGAT MEMBIAK
MOHON JANGAN LAKUKAN EMPAT (4) PERKARA INI!
1. JANGAN pilih pencuci muka yang menghasilkan banyak buih. Ia boleh merosakkan kulit.
.
2. JANGAN pilih bahan solek, losyen dan krim UV yang berminyak. Ia menyebabkan liang tersumbat dan menggalakkan pertumbuhan jerawat.
.
3. JANGAN biarkan kulit terdedah kepada cahaya matahari daripada jam 11 pagi hingga 3 petang. Jika tak dapat dielakkan, gunakan krim UV yang mengandungi SPF 30 ke atas untuk melindungi muka.
.
4. JANGAN gunakan produk kosmetik yang mengandungi bahan perosak kulit. Kulit memang cepat putih tapi ia disebabkan oleh merkuri yang tinggi dalam kandungan produk.
.
Apa yang akan terjadi? Lama-kelamaan bintik hitam akan mula muncul dan susah hilang walaupun dengan rawatan laser sekalipun!
Moga bermanfaat 
PERHATIAN !!
πŸ“— Kulit wajah kita ada 7 lapisan utama .
Bila pakai produk2 yang banyak chemical , kulit akan terhakis sampai ke lapisan ke 6 paling teruk , sebab tu kalau pengguna tegar produk chemical dan pengelupasan , kulit mereka akan jadi sangat licin cantik mcm kulit telur , tapi sebenarnya kulit tu yang tak sihat sebab lapisan kulit dah nipis , bila terkena kuku sikit pun boleh terluka . πŸ˜–
Segala kekotoran akan tersimpan di bawah lapisan kulit .
Kiranya chemical yang menahan segala kekotoran di dalam lapisan kulit . Bila berhenti guna produk chemical , muka akan keluar semula jerawat2 dan lain2 sebab dah tak terima lagi chemical2 yg digunakan dalam produk .😰
Kulit akan jadi meradang . Checimal sangat tak elok untuk kesihatan dan sangat berbahaya .
Lebih2 lagi kepada ibu mengandung , boleh membahayakan kesihatan baby dalam kandungan . Kulit boleh jadi sgt kering atau boleh nampak berminyak tapi sebenarnya kering di dalam . πŸ˜”
Dalam product chemical mengandungi hydroquienon , chemical hydroquienon digunakan utk mencuci gambar , bayangkan kita cuci muka pakai pencuci gambar sebenarnya . πŸ˜–
Sebab tu produk2 yg jual di pasaran sekarang murah dalam RM20 dah boleh dapat 1 set sabun , toner, krim siang , krim malam semua .
Tapi ada juga yang mengaut keuntungan besar jual beratus ringgit , tapi sebenarnya produk tersebut tersangat murah penghasilannya kerana repacking sahaja dan dapat merosakkan wajah seramai2 orang.
Paling teruk boleh kena kanser kulit . Kena berhati2, boleh tengok contΓ oh gambar2 di bawah , kulit muka yang dah rosak oleh kerana menggunakan produk2 murah yang hanya mengaut keuntungan tanpa memikirkn kesan2 yg tanggung oleh pengguna .πŸ‘‡
🌸KEISTIMEWAAN LIPSTICK NURRAYSA🌸
▶Melembapkan bibir yang kering
▶Mengandungi Collagen & Vitamin E
▶Tanpa Plumbum
▶Tanpa Silicon
▶Tidak menghitamkan bibir
▶Warna ikut darah
▶Lipstick ni mesra wudhuk & solat
▶Sesuai utk bibir sensitif
πŸ‘‰ KENAPA ANDA PERLU BERTUKAR KEPADA NURRAYSA BEAUTY πŸ‘ˆ
🌷 MESRA SOLAT & MESRA WUDHUK - tanpa silikon dan tanpa plumbum yang menghalang air sampai ke pori bila berwudhuk
🌷 BEBAS SLES - SLES digunakan untuk menggalakkan buih keluar lebih banyak tetapi tidak elok untuk kulit kerana untuk kulit sensitif boleh menyebabkan keradangan atau kulit menjadi kering..
🌷 BEBAS PARABEN - Bahan2 ini adalah mimik estrogen. Apabila digunakan pada kulit akan masuk ke dalam aliran darah dan berlaku ketidakseimbangan estrogen. Boleh menyebabkan baligh awal atau menyebabkan masalah pembiakan dalam kedua2 lelaki dan wanita..
🌷 BEBAS PLUMBUM - Bahan yang boleh menyebabkan bibir kita menjadi hitam apabila dipakai lama kerana ia terdiri daripada toksik logam yang boleh menyebabkan penyakit kronik seperti kanserπŸ‘πŸ‘Œ
Berminat nak cuba nurraysa ? Jom pm /whatapps 0132503256 untuk tawaran hebat #yearendsale
SLES PENYEBAB KANSER PAYUDARA
Pernah tak uolsss cek kat label sabun, bodywash, shampoo yang uolss guna bebas SLS & SLES?
Sles & sls ni utk banyakkan buih tau, kita lagi suka kan? asyik duk guna je produk-produk, suka je duk main buih tapi tak tau sbenarnya dalam tu ade SLES dan bahan ni guna kos murah utk buat produk.
Perasan tak lepas guna, lepas cuci muka ke, atau lepas mandi, kulit kita jadi KERING , jadi TEGANG sebab minyak semulajadi pada kulit kita dah terhakis !
Ape kesan SLES ni pada kita , suami dan anak-anak?
 mengubah protein kulit dan akan menyebabkan keradangan pada kulit dan juga mudah cemar bahagian kulit luar yang sensitif.
kesan kpd mata bila sabun terkena mata, kita akan rasa pedih. Efek jangkamasa panjang iaitu masalah mata seperti katarak.
lebih bimbang SLS diserap kulit .Apabila SLS sudah diserap oleh kulit, kesan utama adalah SLS akan berfungsi sama seperti hormon estrogen dalam badan manusia. Ini akan memberikan banyak kesan buruk terhadap kesihatan manusia seperti PMS dan simptom monopos.
SLS juga dikelaskan sebagai carcinogen atau penyebab kanser.
SLS kurangkan kesuburan lelaki & meningkat risiko penyakit kanser kepada kaum wanita seperti kanser payudara apabila tahap estrogen terlibat.
Sebuah penelitian dari Medical College of Georgia menunjukkan bahwa SLS itu sistemik (mempengaruhi seluruh anggota tubuh), dan dapat menembusi masuk ke dalam kulit serta tersimpan di mata, otak, jantung, hati, dll., serta memiliki potensi kesan jangka panjang yang bahaya.
SAYANGI DIRI & KELUARGA ANDA
Klik SHARE supaya rakan-rakan anda dapat tau INFO PENTING ni!

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak