Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Saturday, May 20, 2017

Assalamualaikum w.b.t

Bila kita belum pasti beritanya,
Lebih baik kita diam.

Bila kita sudah pasti beritanya,
Tetapi empunya tidak merestuinya,
Wajib bg kita diam.

Monday, April 17, 2017

Assalamualaikum w.b.t.

Berdoalah walaupun kita jahat.
Dengan doa tu, kita akan jadi baik.
Asalkan kita berdoa,
Allah akan perkenankan.

Nak cuba rasa mcm mana Allah perkenankan doa?
Cuba berdoa untuk seseorang,
InsyaAllah akan dapat hasil doa kita.

Cantikkan nikmat ni.
Doa ni satu nikmat.
Ada manusia yg diberi nikmat untuk berdoa,
Ada manusia yg tidak diberi nikmat doa,
Kenapa yer?

Sebab nikmat berdoa untuk org yg dekat2 dengan Allah,
Kalau manusia tak dekat dengan Allah,
Macam mana dia nak berdoa.

Usahalah untuk dekat dengan Allah.
Dengan cara berdoa pun boleh.
Bila terlintas dihati kita utk dekat dengan Allah,
InsyaAllah,
Allah bagi kita doa untuk dekat dgn Dia.

😢😢😢

Nikmat Allah itu,
Mintalah nikmat Allah itu.

Nikmat DOA.

20 Rejab 1438H
17.4.17
Isnin
Rumah kelabu
T.malim.

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak