Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Wednesday, October 11, 2017

Untungnya kita jadi hamba Allah,
Kalau ada masalah apa-apa je terus rujuk Allah,
'Ya Allah! Aku ada masalah ni..tolong aku selesaikan masalahku.'
Kalau ada rasa gembira sikit-sikit pun boleh terus berterima kasih pada Allah,
'Ya Allah! Hari ni aku gembira sangat..terima kasih yer!'
Kalau ada sakit penyakit boleh minta tolong sembuhkan,
'Ya Allah! Sembuhkan aku dari penyakit ini',
Kalau ada sakit hati atau kecewa dengan manusia boleh maklum pada Allah,
'Ya Allah! Aku sakit hati dengan dia..mohon Engkau hapuskan sakit hatiku Ya Allah.
Kalau ada pilihan yang perlu dipilih..terus minta Allah tunjukkan yang mana yang Dia redha.
'Ya Allah! Kalau ia baik utkku maka bagilah aku pilih yang Engkau redha',
Kalau ada tanggungjawab yang perlu kita laksanakan..mohon pada Allah agar ia terlaksana.
'Ya Allah! Permudahkan urusan ku...!

#apa sahaja yang kita buat atau terdetik utk buat..pastikan rujuk Allah. InsyaAllah, ianya akan dicatat kebaikan padanya. Cukup bagi kita Allah shj. Tiada yang lain selain Allah.

7.08 pg
12 oktober 2017
Khamis
Muharam 1439h

Tuesday, October 3, 2017

Assalamualaikum w.b.t

Bila tengok kes mcm2 kes budak sekolah loni, takut terasa.
Yang minat nak jadi cikgu tergendala sekejap.
Takut tak mampu untuk mendidik mereka.
Allahu.

Dengar cerita kawan, baca berita di laman sosial.
Anak2 murid sangat kurang di ajar.
Bakpo sampai jadi gitu?

9.8.17 dapat temuduga YIK,
Dalam menunggu result temuduga,
Walaupun di hati minat mengajar tetapi cerita bakar tahfiz,
Membantut harapan utk menjadi guru,
Kiranya biarlah aku kerja sendiri shaja.

Namun 2.10.17 dapat panggilan YiK,
3.10.17 (hari ni) kena lapor diri,
Perasaan aku percampur habis,
Dengar taklimat Yik,
3 perkara utama kena apply,
U.M.I (Ubbudiyyah, Masu'liyah, Itqan),
Niat kerana Allah,
Bertanggungjawab melaksanakan tugas,
Bersungguh dalam beramal.

La budda..tidak dapat tidak,
Perasaan bercampur dicantas ke tepi,
Masuk jumpa anak2,
Mohon dpat buat yang terbaik utk mereka,
Dengan tanggungjawab ini aku cuba,
Kalau bukan kita siapa?

Moga Allah redha.

11.29 pm
3 oktober 2017
Muhamram 1439

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak