Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Thursday, February 23, 2017

Assalamualaikum w.b,t

Hidup berfasa,
Kita hidup berfasa bermula tidak tahu kepada tahu.
Masa kecil kita tidak tahu baik buruk sesuatu,
Masa remaja kita tahu tapi kita tidak dapat menentukan yang terbaik,
Masa dewasa kita tahu dan dapat menentukan apa yg terbaik,
Namun,
Ada yang diberi nikmat dapat menentukan pilihan yang terbaik semasa remaja lagi,
Dengan iman dan amal yang telah disalurkan semasa kecil,
Maka fasa hidup seseorang adalah berbeza,
Si A bijak mengatur hidup semasa dewasa,
Si B bijak mengatur hidup semasa remaja,
Setiap perbezaan itu ada persamaannya,
Yakni sama2 mengatur hidup ke arah yang lebih baik,
Adapun yang tidak mahu melalui hidup yang lebih baik adalah orang2 yang rugi,
Mereka hanya mengikut flow ataupun aturan hidup yang sama setiap hari tanpa ada perubahan menjadi lebih baik,
Terutamanya dari segi iman dan amal,
Maka dengan sebab itu golongan yang rugi ini sentiasa memandang masalah hidupnya sebagai sesuatu yang menyesakkan hati,
Golongan yang rugi ini akan memandang sekelilingan dengan pandangan yang negatif,
Maka mereka tidak dapat melalui fasa hidup yang sempurna.
Adakah kita golongan demikian?
Telitikan!

Thursday, February 16, 2017

Dulu masa PR, kn ada keputusan 3 pimpinan (agree to disagree).

Masa ni dap masih lg terima keputusan tu.

Sbgaimana pas nk bawa pindaan ni, ok xpe. Bawa lah. Kami x setuju. (Ikut konsep agree to disagree).

Diorg tak tentang. Aman damai PR.

Tapi lama2, dap menampakkn penetangan secara halus dengan x ser bbaik dgn presiden. (Isu nk bawa ruu plg nampak, sebelum tu isu2 prk masa tu 2014,2015)

Nk berbaik dengan Pas, tapi x nak berbaik dengan presiden. Benda ni kecoh menyebabkn pas amik keputusan putus hubungan dgn dap.,

Bermula la kehidupan solo pas untuk terus bawa ruu. Hgga la skrg.

Dlm solo2 pun ada gak la nk pakat dgn parti2 yg boleh terima ruu355 ni.

Siapa yg x leh terima ruu355, pas tolak terus.

💕💕💕

Rang undang2 je pun, gege nk gaduh.
Belum masa lagi.
Suasana tak kondusif.
Ramai lg x faham.
Bukan hudud pun.

Perkara2 di atas antara sbb ramai yg x terima ruu355.

Sefahaman kak la, kita memang wajib bawa hukum islam yg dlm quran tu.

Tu je tujuan kita hidup.

Tp masalah skrg, perkara2 di atas tu yg jd halangan ore nk faham.

Kalo diorg faham konsep ilmu wahyu, iaitu kena ikut jah arahan Allah dlm al-Quran, buat la lagumana cara sekali pun. InsyaAllah diorg sokong ruu ni.

💖💖💖💖

Kita loni hidup zaman macam2 ilmu, ilmu logik, ilmu tekno, ilmu pendidkn, hingga kadang2 kita lupa kita patut ikut ilmu wahyu.

Tp sbb terlalu ikut logik, ilmu wahyu x ser ikut.

Macam x yakin la dengan ilmu wahyu tu.

Allahurrabi.

😢😢😢

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak