Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Blog Archive

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Sunday, December 18, 2016

📝 INFO NURRAYSA  📝

KRIM UV NURRAYSA dan BEDAK DD MOIST CAKE  mempunyai tahap SPF 50.

APA ITU SPF?😕

Jom lihat...😉

SPF adalah pengukuran penggunaan sunscreen sebelum kulit menjadi kemerahan terkena pancaran. Angka SPF boleh berkisar dari 2 hingga 100.  SPF15, beerti mampu memberi pelindungan kulit selama 150 minit sebelum kulit menjadi kemerahan. Tapi jika kulit anda biasanya mengalami kemerahan setelah 10 minit berjemur sinar matahari maka dengan memakai pelindung matahari SPF15, kulit anda akan selamat 15 x 10 minit iaitu jadinya 150minit (tapi jika guna SPF 0, atau dalam erti kata lain tak guna langsung pelindung uv, faham-faham jerlah ye..hehe)

Maka sekarang anda tentu sudah fahamkan angka pada SPF tu kan, jika SPF30, maka kulit anda terlindung selama 300 minit begitulah seterusnya.

Perlindungan ini juga bergantung pada jenis kulitnya, jika anda berkulit putih beerti sedikit pigmennya maka lebih mudah terbakar daripada mereka yang berkulit gelap. Ini adalah kerana pada mereka yang bekulit gelap beerti banyak pingmen yang melindungi dari sengatan matahari.

Ok sekarang anda mungkin dah nampak betapa pentingnya memakai pelindung matahari. 😉😉

Wasap 013 2503256

Saturday, December 17, 2016
CIRI-CIRI skincare mengandungi MERKURI (bahan kimia bahaya)
Melekit-lekit.Sapu kat muka pun bkn main susah nak ratakan.
Tidak Homogen.Kalau kita biarkan krim tu,akan nampak lapisan minyak terpisah dari lapisan yg padat.
Kulit putih segera.Pakai banyak merkuri memangla laju je kulit putih.Putih nye plak lain mcm,bukan putih natural.Biar lambat putih asalkan selamat.
Xda langsung jerawat nak tumbuh.Jangan cepat happy bila ni terjadi.Sebenarnya kulit epidermis(lapisan kulit yg paling ats sekali) dah terhakis.Kulit dah ROSAK tu dah hilang protein dan melanin yg sgt la penting untuk melindungi kulit dari sinar uv.Dan kenapa jerawat dah xnak tumbuh adalah sebab kuman/bakteria pun xsudi nak duduk tempat yg dah rosak.Nyamuk pn buat derk je.MERKURI akan menghalang jerawat utk keluar.
Bau logam.Merkuri ialah logam berat yg berbentuk cecair.So bau logam bau dia kuat menyengat,kalau wangi pun maybe dia dah dicampur dgn parfum(pewangi).
Warna kebiasaanya berwarna putih-kuning.Krim siang kuning,krim malam putih.Tapi xsemua lah produk nak ckp ada merkuri.So google sebelum nak try2 guna produk kosmetik.
Berkilau blink2.Tekstur kosmetik yg ada mercury ni berkilau2,kilat2 sikit.Cuba tengok kat kulit lepas pakai tu ada x kilat2.Ingat! mercury adalah logam sbbtu dia berkilat.
Bila stop pakai,bintik2 tumbuh kat muka,gatal2.Lama2 kulit jadi kehitaman dan kusam lebih teruk daripada sebelumnya.
Kulit sensitif dengan matahari.Kena matahari kejap je pun dah merah dan rasa terbakar.sebab kulit dah nipis.
JANGAN LUPA KLIK SHARE POST NI JIKA BERMANFAAT UTK RAKAn ANDa
#TipsCantikNurraysa
TIPS ELAK JERAGAT MEMBIAK
MOHON JANGAN LAKUKAN EMPAT (4) PERKARA INI!
1. JANGAN pilih pencuci muka yang menghasilkan banyak buih. Ia boleh merosakkan kulit.
.
2. JANGAN pilih bahan solek, losyen dan krim UV yang berminyak. Ia menyebabkan liang tersumbat dan menggalakkan pertumbuhan jerawat.
.
3. JANGAN biarkan kulit terdedah kepada cahaya matahari daripada jam 11 pagi hingga 3 petang. Jika tak dapat dielakkan, gunakan krim UV yang mengandungi SPF 30 ke atas untuk melindungi muka.
.
4. JANGAN gunakan produk kosmetik yang mengandungi bahan perosak kulit. Kulit memang cepat putih tapi ia disebabkan oleh merkuri yang tinggi dalam kandungan produk.
.
Apa yang akan terjadi? Lama-kelamaan bintik hitam akan mula muncul dan susah hilang walaupun dengan rawatan laser sekalipun!
Moga bermanfaat 
PERHATIAN !!
๐Ÿ“— Kulit wajah kita ada 7 lapisan utama .
Bila pakai produk2 yang banyak chemical , kulit akan terhakis sampai ke lapisan ke 6 paling teruk , sebab tu kalau pengguna tegar produk chemical dan pengelupasan , kulit mereka akan jadi sangat licin cantik mcm kulit telur , tapi sebenarnya kulit tu yang tak sihat sebab lapisan kulit dah nipis , bila terkena kuku sikit pun boleh terluka . ๐Ÿ˜–
Segala kekotoran akan tersimpan di bawah lapisan kulit .
Kiranya chemical yang menahan segala kekotoran di dalam lapisan kulit . Bila berhenti guna produk chemical , muka akan keluar semula jerawat2 dan lain2 sebab dah tak terima lagi chemical2 yg digunakan dalam produk .๐Ÿ˜ฐ
Kulit akan jadi meradang . Checimal sangat tak elok untuk kesihatan dan sangat berbahaya .
Lebih2 lagi kepada ibu mengandung , boleh membahayakan kesihatan baby dalam kandungan . Kulit boleh jadi sgt kering atau boleh nampak berminyak tapi sebenarnya kering di dalam . ๐Ÿ˜”
Dalam product chemical mengandungi hydroquienon , chemical hydroquienon digunakan utk mencuci gambar , bayangkan kita cuci muka pakai pencuci gambar sebenarnya . ๐Ÿ˜–
Sebab tu produk2 yg jual di pasaran sekarang murah dalam RM20 dah boleh dapat 1 set sabun , toner, krim siang , krim malam semua .
Tapi ada juga yang mengaut keuntungan besar jual beratus ringgit , tapi sebenarnya produk tersebut tersangat murah penghasilannya kerana repacking sahaja dan dapat merosakkan wajah seramai2 orang.
Paling teruk boleh kena kanser kulit . Kena berhati2, boleh tengok contร oh gambar2 di bawah , kulit muka yang dah rosak oleh kerana menggunakan produk2 murah yang hanya mengaut keuntungan tanpa memikirkn kesan2 yg tanggung oleh pengguna .๐Ÿ‘‡
๐ŸŒธKEISTIMEWAAN LIPSTICK NURRAYSA๐ŸŒธ
▶Melembapkan bibir yang kering
▶Mengandungi Collagen & Vitamin E
▶Tanpa Plumbum
▶Tanpa Silicon
▶Tidak menghitamkan bibir
▶Warna ikut darah
▶Lipstick ni mesra wudhuk & solat
▶Sesuai utk bibir sensitif
๐Ÿ‘‰ KENAPA ANDA PERLU BERTUKAR KEPADA NURRAYSA BEAUTY ๐Ÿ‘ˆ
๐ŸŒท MESRA SOLAT & MESRA WUDHUK - tanpa silikon dan tanpa plumbum yang menghalang air sampai ke pori bila berwudhuk
๐ŸŒท BEBAS SLES - SLES digunakan untuk menggalakkan buih keluar lebih banyak tetapi tidak elok untuk kulit kerana untuk kulit sensitif boleh menyebabkan keradangan atau kulit menjadi kering..
๐ŸŒท BEBAS PARABEN - Bahan2 ini adalah mimik estrogen. Apabila digunakan pada kulit akan masuk ke dalam aliran darah dan berlaku ketidakseimbangan estrogen. Boleh menyebabkan baligh awal atau menyebabkan masalah pembiakan dalam kedua2 lelaki dan wanita..
๐ŸŒท BEBAS PLUMBUM - Bahan yang boleh menyebabkan bibir kita menjadi hitam apabila dipakai lama kerana ia terdiri daripada toksik logam yang boleh menyebabkan penyakit kronik seperti kanser๐Ÿ‘๐Ÿ‘Œ
Berminat nak cuba nurraysa ? Jom pm /whatapps 0132503256 untuk tawaran hebat #yearendsale
SLES PENYEBAB KANSER PAYUDARA
Pernah tak uolsss cek kat label sabun, bodywash, shampoo yang uolss guna bebas SLS & SLES?
Sles & sls ni utk banyakkan buih tau, kita lagi suka kan? asyik duk guna je produk-produk, suka je duk main buih tapi tak tau sbenarnya dalam tu ade SLES dan bahan ni guna kos murah utk buat produk.
Perasan tak lepas guna, lepas cuci muka ke, atau lepas mandi, kulit kita jadi KERING , jadi TEGANG sebab minyak semulajadi pada kulit kita dah terhakis !
Ape kesan SLES ni pada kita , suami dan anak-anak?
 mengubah protein kulit dan akan menyebabkan keradangan pada kulit dan juga mudah cemar bahagian kulit luar yang sensitif.
kesan kpd mata bila sabun terkena mata, kita akan rasa pedih. Efek jangkamasa panjang iaitu masalah mata seperti katarak.
lebih bimbang SLS diserap kulit .Apabila SLS sudah diserap oleh kulit, kesan utama adalah SLS akan berfungsi sama seperti hormon estrogen dalam badan manusia. Ini akan memberikan banyak kesan buruk terhadap kesihatan manusia seperti PMS dan simptom monopos.
SLS juga dikelaskan sebagai carcinogen atau penyebab kanser.
SLS kurangkan kesuburan lelaki & meningkat risiko penyakit kanser kepada kaum wanita seperti kanser payudara apabila tahap estrogen terlibat.
Sebuah penelitian dari Medical College of Georgia menunjukkan bahwa SLS itu sistemik (mempengaruhi seluruh anggota tubuh), dan dapat menembusi masuk ke dalam kulit serta tersimpan di mata, otak, jantung, hati, dll., serta memiliki potensi kesan jangka panjang yang bahaya.
SAYANGI DIRI & KELUARGA ANDA
Klik SHARE supaya rakan-rakan anda dapat tau INFO PENTING ni!
Friday, December 16, 2016

Di negeri orang Cheah diseru,
Di negeri sendiri Fasihah kembali,
Selamat kembali kpd fitrah,
Selamat datang Fasihah,
Selamat tinggal Cheah,
Kalau datang Kelantan jgn cari Cheah lagi,
Cheah sudah tiada lagi,
Serulah nama Fasihah, maka ianya akan muncul.
Ini benar2 poyo dan serius!!!

Assalamualaikum w.b.t,
Nama gelaran dulu cheah bermula kat matrik,
bila ada sorang sahabat start panggil che ah.
Semua sahabat yang lain ikut. 

Bila dah makin ke tua,
Baru fikir apa la makna che ah,
Nama asal Fasihah.

Maka kembali ke nama asal la ambo,
Walaupun ada saing2 yg panggil che ah lagi,
Dan ramai yang dari matrik dan utem panggil cheah,
Tetapi zuk nama bila dipanggil gitu..xdop.

Ambo cuma berhasrat mereka tukar panggil namo che ah,
Tapi bagi mereka dan jadi kebiasaan,#
Ambo pun x leh nak kata gapo jugok.

Andai waktu boleh kembali sebentar.
T_T

Selesa mereka panggil ambo gitu,
Nok buat guano kan.

Nasihat ambo.
Kalau nak orang panggil kita baik2.
Pilihlah nama gelaran yang baik2.
Sob Sob Sob

Masa tidak kembali lagi.

!7 Rabiul Awwal 1438H
12.22 p.m


Tuesday, December 13, 2016

Assalamualaikum w.b.t.

Hari ni 13 Rabiul Awwal 1438 H,
Pertabalan Raja Kelantan menjadi Raja Negara,

Sempat juga la berada dalam era Raja Kelantan menjadi Raja Negara.
Waktu ayahnya dulu x sempat, maklum la x lahir lgi ke dunia.

Alhamdulillah,
Raja Kelantan dengan menggunakan nama Raja Muhammad ke-5,
Memilih perkataan Daulat Tuanku digantikan kpada Allahuakbar!

Dan mula la rasa hiba dan sayu,
Bila nama Allah dilaungkan2 di serata negara hari ini.

Terima kasih Allah,
Kerana menghadiahkn Kelantan seorang Raja yang mengangkat dan meninggikan nama-Mu.

Engkau Tuhan Yang Maha Agung!

Sunday, December 11, 2016

Bru teringat nl share pasal Rusmah,

Dalam kitab bahtera penyelamt, yg kita dok usrah dgn kak ijan tu.. ado sebut 5 rintngan dakwah,

1.Nafsu
Nafsu ni tempat berinteraksi yg jahat, ada je peluang kearah kejahatan, nafsu akn masuk..amik part supaya kita lalai dan leka dengan dunia.

Semua orang akan terlibat dgn nafsu, kecuali orang yg dirahmati. Iaitu mereka yang jaga hati.

Sebab tu penting memelihara hati dgn zikrullah.

*Ok masuk bab RUSMAH.*

Rusmah ni adalah singkatan penyakit hati yang selalu merajai kita.
Rusmah : riak,ujub, sum'ah, murtad, aza (ungkit), hasad.

Kalu ad sbsar zarah pun benda Rusmah ni, dah syirik. Syirik kecik, nauzubillahi minzaalik.

Dan ubat yg paling berkesan untuk penyakit ni adalah zikir. Manakala zikir yang paling mudah adalah istighfar.

Hadis; tiap2 sesuatu adlh penggilap, penggilap hati adlah zikir.

Betapa kalu nafsu tu seperti pedang yang mencantas, tetap xleh lawan zikir. Zikir akan menang.
Jadinya untuk lawan rusmah, kena tingkatkan zikir dan jdkn zikir rutin dan ada target utk buat berapa2.

Buat banyak2 lagi baik sebab kita akn mati..nk bawa bekal apa pd Allah? Bawa zikir paling kurang.

_Positifkan hari kita dengan zikir_
Napok orang tu comey, zikir subhanallah.
Napok orang tu jahat, zikir masya'Allah.
Pen jatuh dari meja, zikir Allahuakbar.
Keto kena kayu..calar, zikir innalillah..
Jangan biar hati kosong.

Benda rusmah ni akan masuk bila hati kita kosong.. bila hati kita kosong? Iaitu bila langsung tak ingat Tuhan.

Tanda?
Bila gapo2 berlaku, abih tubik sumpah seranah dari mulut.
Bila diuji dengan kesedihan, jiwa jadi keluh kesah gelisah.
Bila kecewa, hati tak redha.

Kita sendiri kena pksa diri utk elak dari hati kosong.
Dunia ni senda gurau, banyak sangat permainan dunia loni.

Macam mana nk istiqamah?
Macam mana nak lawan biar nafsu hancus dan hati sokmo diisi dengan Allah?  Dengan doa. Sokmolah berdoa.
Doa senjata utama.

Akhiran,
Pengilap hati : Zikir.
Senjata hati : Doa.

Sekian cerita rusmah. Hati2 semua yer. Perjalanan di dunia penuh tipu daya. Wallahua'lam.

Friday, December 9, 2016
Pernah rasa serba x kena,
Hati, jiwa, raga bersatu bertelingkah,
Semacam ada sesuatu yg menghasut,
Makan x kenyang,
Mandi x basah,
Tidur x lena,
Apakah boleh menghalang ujian datang?
Mana boleh boh!
Bila kita rasa gitu,
Maksudnya kita ada buat silap,
Bukan ujian tu datang saje2,
Semua tu sbb kita buat silap!
Awat hang kata lagu tu?
Sapa ajaq hang kata lagu tu?
Kurafat nih!!
Kurafat mendenye,
Tuhan hok kabor,
An-nisa' ayat 79,
Mung x caye kakku,
Aci kerat line tenet mung!
Selagi kita manusia,
Kita akn buat silap,
Kita rasa kita cukup ikut perintah Tuhan,
Lalu persalah ujian,
Kenapa ujian dtg?
Sedangkan yg berlaku,
Kita yg 'mencipta' ujian,
Atas kelalaian kita sebagai hamba Tuhan.
Allahurabbi.. kita ada wat silap dgn Tuhan, sebab tu ujian datang.
#mohon maaf dgn Tuhan segera belako!!!
Repost 8 Dis 2014
Friday, December 2, 2016

💓Tips Kecantikan💓

Jeragat /pigmentasi / bintik-bintik hitam pada wajah

➡ Salah satu masalah kulit yang mengambil masa untuk dirawat

➡ Terbentuk daripada lebihan minyak, sel-sel kulit mati & bakteria, terutama di bahagian dagu, pipi, hidung & dahi

➡ Jeragat ada yang jenis bintik² hitam dan ada yang jenis tompokan hitam/kelabu/coklat

➡ Jeragat tidak berbahaya , tetapi ia menghilangkan seri wajah.

➡ Mereka yang berjeragat kulitnya kusam & kelihatan lebih tua dari usia.

➡ Mereka yang berusia 40an & ke atas lebih berisiko berjeragat, terutama yang jenis kulit kering.
Jadi, sebelum terjadi jeragat (buat yang masih muda belia 😉😉)

⏩ Jaga diet harian, lebihkan pengambilan sayuran hijau & buah-buahan.

⏩ Kurangkan makanan yang berkafein seperti teh & kopi . 1 cawan sehari memadai, tak perlu addict sangat lah.

⏩ Rajinlah cuci muka , 2-3 kali sehari, scrub wajah at least seminggu sekali.

⏩ Rawat wajah dengan produk natural, hati² dengan bahan² produk kosmetik.

⏩ Minum air masak dengan banyak. Jangan malas minum air masak.

⏩ Pastikan kulit wajah tidak kering, sebab itu penting minum air masak lebih & pakai pelembap/krim yang free-oil.

⏩ Jangan tidur tanpa cuci mekap.

⏩ Kerap ganti sarung bantal.

Belai & hargai diri anda dengan cara yg selamat.. Semestinya dengan produk Nurraysa Beauty😘😘

Thursday, November 24, 2016
Assalamualaikum w.b.t

Diri ingin disayangi Tuhan,
Konon mahu redha dari-Nya,
Tapi masih lagi lupa mengingati Tuhan,
Dan gagal berusaha mendekati-Nya.
Ramai yang membayangkan,
Dirinya akan ke syurga,
Bersama teman- teman,
Dan juga keluarga.
Namun amalnya masih lagi bertangguh,
Sekecil-kecil keburukan masih lg disimpan,
Dengan menganggap kebaikkan akan datang,
Dalam menanti tanpa mencari hidayah Tuhan.
Kita tidak akan mampu memadamkan api kemarahan,
Tidak akan dapat syurga yg dibayangkan,
Andai masih lagi ada kesombongan,
Walau hanya sebesar zarah-zarah pedang.
#jauhi tinggi diri!
Glowing DD MOIST CAKE
*Fungsi*
+ Gabungan Faundation, Concealer, Powder (3 in 1)
+ Menutup semua cela dan merawat rajah
+ Mesra solat
+ Tanpa Silicon
+ SPF 50++
+ Pilihan 3 warna : Light, Medium & Dark
+ Opcos Free span
*Penggunaan Mengikut jenis Kulit*
+ Kulit Normal : Tekap DD seperti biasa
+ Kulit Kering : Guna UV Cream secara nipis kemudian guna DD
+ Kulit berminyak : Jangan guna UV Cream. Selepas sapu DD tekap guna tisu.
+ Kulit Sensitif : Guna DD jangan lebih dari 4 jam. Guna selang sehari selama seminggu utk permulaan.
*Cara Pemakaian*
Guna span, tekap di muka dan tap-tap pada muka. Kemudian sapu dan ratakan.
*Sapu dan tekap, kesannya tidak sama. Span basah boleh, kering pun boleh.
Wasap ambo,
013 2503256
Wednesday, November 23, 2016

KELEBIHAN FLAWLESS MINERAL LOOSE POWDER

Saya pasti ramai wanita diluar sana abaikan pemakaian loose powder dalam rutin makeup harian. Betul tak?

Nak tahu tak, loose powder ni berfungsi untuk nampakkan efek flawless lepas kita apply foundation atau #GlowingDDMoistCake

Selain tu, untuk mereka yang tak suka nampak muka berminyak atau shiny, patut pakai #FlawlessMineralLoosePowder untuk matte finish.

Apa yang best, loose powder keluaran Nurraysa ni mengandungi mineral dan menggunakan teknologi nano. Makeup yang berasaskan mineral ni akan meninggalkan kesan flawless pada kulit wajah dan buat muka kita berseri-seri.

Sesuai dipakai bersama Glowing DD Moist Cake 😍

#YearEndSale

Wasap 013 2503256

Monday, November 21, 2016

Assalamualaikum w.b,t ya Allah,

Ari ni sero rindu,
Rindu ko-Mu.

Sero nok teriok,
Teringat pada-Mu.

Sero berdosa,
Dosa dengan-Mu.

Ya Allah,
Ari ni sero rindu,
Rindu nok balik kapung akhirah.

Sero nok teriok,
Bilo lah kito buleh berjumpa.

Sero berdosa,
Mampukah aku jupo-Mu di sana?

Ya Allah,
Ampunkan aku deh.
Ampunkan semua yang aku kenal.

Ya Allah,
Mu Tuhan ku,
Mu Maha Pengampun,
Mu Maha Berkuasa atas segala sesuatu.

Aku rindu.

Friday, November 18, 2016

💖ARGAN WHITENING MOISTURIZER💖

•Melembabkan kulit
•Menghilangkan kulit kering dan pecah-pecah
•Mengurangkan kedutan
•Melambatkan proses penuaan
•Sesuai dengan kulit sensitif
•Mencegah kerosakan akibat dari radikal bebas
•Mengurangkan penampilan garis-garis kedutan dan tamda-tanda penuaan kulit pra-matang
•Mencerahkan kulit dan membuat warna kulit lebih sekata
•Menyuburkan kulit
•Membaiki kulit yang rosak, kulit menjadi licin, anjal dan bebas daripada minyak
•Mengatasi masalah jerawat
•Mempunyai Vitamin E
•Mengurangkan bintik-bintik dan noda hitam dipermukaan kulit
•Menghaluskan kulit
•Memperbaiki struktur kulit kering
•Melindungi dan mempercepatkan pertumbuhan sel-sel kulit baru
•Membantu menghilangkan parut

🍃Cara guna:
💕Sapu Argan Whitening Moisturizer pada kulit wajah secara memutar.
💕Boleh gunakan sebagai asas sebelum make up
💕atau pakai sebelum tidur sebagai krim malam.

Harga asal Rm50
PROMOSI Rm39
Wasap : 013 2503256

Nurraysa Collagen Powder

Fungsi

Menganjalkan kulit
Menjadikan kulit seluruh badan lebih cerah, gebu dan awet muda
Formula Anti penuaan dan awet muda
Mengurangkan kedutan dan garis halus
Membuang toksik dalam badan
Mengatasi masalah jerawat, jeragat dan pigmentasi
Mencuci dan membina usus
Mengatasi masalah sakit lutut
Menguatkan akar rambut
Menjaga kesihatan kuku yang sihat
Merawat penyakit kulit
Memperbanyakkan susu badan
Memberi tenaga kepada ibu mengandung
Menambah IQ bayi di dalam kandungan
Sesuai untuk remaja yang sudah baligh, lelaki dan perempuan, ibu mengandung 6 bulan ke atas, ibu menyusukan anak dan golongan veteran.

Kelebihan produk :-

★Pencerahan kulit lebih pantas
★ Kulit lebih anjal & gebu
★Mengaktifkan penghasilan kolagen
★Anti Penuaan
★Mengatasi masalah kulit seperti jerawat, pigmentasi
★Mengurangkan kedutan & garis halus pada wajah.
★Kulit lebih lembap
★Membantu masalah kulit
★Mengatasi masalah keguguran rambut
★Mengurangkan parut & tompok hitam
★ Memberi tenaga
★ Mengurangkan rasa lapar
★ Melawaskan
★ Memperbanyakkan susu
★Sesuai untuk lelaki & wanita

Kandungan

Kolagen Ikan Laut Dalam, Vitamin C, Gluthathione, Kurma, Delima, Serbuk Mutiara

Cara makan :

Letakkan di bawah lidah dan kemam 3-5 saat dalam mulut. Serbuk Collagen akan cair dengan sendirinya oleh enzim air liur.

Untuk kesan lebih pantas, maksimum pengambilan 2 sachet setiap hari.
Makan 1 sachet sebelah pagi sebelum makan dan 1 sachet sebelah malam sebelum tidur.

Untuk dapatkan kesan positif lebih pantas, minum air kosong sekurang kurangnya 3 liter sehari (2 botol besar air mineral).

Jarakkan 4 jam sebelum mengambil ubat-ubatan, jamu atau meminum kafein.

# pesakit cancer. Cyst. Buah pinggang
Dilarang ambil suppliment ini ^_^

Wasap : 013 2503256

STEMCELL FEMININ WASH NURRAYSA

Bahan2 feminin wash :
💎 Aqua
💎 Collagen
💎 Manjakani
💎 Glycerin
💎 Citric asid
💎 Allantoin
💎 Cengkih
💎 Stemcell Apple
💎 Castor oil
💎 Menthol
💎 Betel leaf extract
💎 Fragrance

Saiz 80 ml
PH 3.5

🌷🌷 Kelebihan Stemcell Feminin Wash Nurraysa 🌷🌷
❤ Merawat Keputihan
❤ Menghilangkan Bau Hanyir
❤ Mengurangkan Jangkitan Kuman
❤ Haruman yg wangi
❤ Menyegarkan Miss V
❤ Menjimatkan ( cecair pekat )
❤ Merapatkan bahagian intim
❤ Menghilangkan kegatalan

Harga Promosi 😍😍
Whatsapp 013 2503256

💖ARGAN WHITENING MOISTURIZER💖

•Melembabkan kulit
•Menghilangkan kulit kering dan pecah-pecah
•Mengurangkan kedutan
•Melambatkan proses penuaan
•Sesuai dengan kulit sensitif
•Mencegah kerosakan akibat dari radikal bebas
•Mengurangkan penampilan garis-garis kedutan dan tamda-tanda penuaan kulit pra-matang
•Mencerahkan kulit dan membuat warna kulit lebih sekata
•Menyuburkan kulit
•Membaiki kulit yang rosak, kulit menjadi licin, anjal dan bebas daripada minyak
•Mengatasi masalah jerawat
•Mempunyai Vitamin E
•Mengurangkan bintik-bintik dan noda hitam dipermukaan kulit
•Menghaluskan kulit
•Memperbaiki struktur kulit kering
•Melindungi dan mempercepatkan pertumbuhan sel-sel kulit baru
•Membantu menghilangkan parut

🍃Cara guna:
💕Sapu Argan Whitening Moisturizer pada kulit wajah secara memutar.
💕Boleh gunakan sebagai asas sebelum make up
💕atau pakai sebelum tidur sebagai krim malam.

Harga asal Rm50
PROMOSI Rm39
Wasap : 013 2503256

❤Sebelum memakai produk Nurraysa, pastikan restkan muka sekurang-kurangnya selama seminggu. Kalau kulit jenis sensitif, 2 minggu lebih baik. Selama tempoh itu, jangan guna apa2 produk. Kemudian minum air secukupnya, 2 liter sehari.dan cuci muka dgn bersih dgn hanya menggunakan air biasa.

❤Kemudian, untuk trial set, mula dengan menggunakan collagen soap selama 2 minggu, jangan pakai lagi treatment serum, uv cream dan whitening spray

❤ Selepas tempoh 2 minggu boleh gunakan Sabun dan UV cream

❤ Kemudian bila lihat kulit muka bersesuaian dgn sabun, boleh gunakan sabun, treatment serum dan uv cream

❤ kemudian kalau lihat kulit muka serasi, blh gunakan sabun, kemudian treatment serum dan UV cream.

❤ whitening spray boleh guna pd waktu malam.

🚨 Boleh jadi juga berlaku HEALING CRISIS - Contoh tumbuh jerawat kecil, just keep on going, inshaaAllah lama-lama akan baik dan bertambah flawless. Pastikan minum air secukupnya! Produk Nurraysa adalah bersifat merawat, sabar menggunakannya sehingga mendapatkan hasil yg baik dgn izin Allah swt. Bersama memartabatkan produk Muslim ❗😀

-#########-

🌷Step 1: Sabun kolagen

Bersihkan tangan anda sebelum mencuci muka dengan sabun kolagen Nurraysa.

Buihkan sabun di tangan dan gosokkan buih sabun ke wajah perlahan-lahan. Mulakan dari bahagian dagu ke atas.

Biarkan buih sabun 1-2 minit di wajah.

Basuh dengan air suam diiukuti dengan air sejuk/ais (dari peti ais)

🌷 Step 2: Treatment Serum

Picitkan sedikit serum di tapak jari telunjuk. Titik-titikkan di sekitar wajah.

Ratakan serum ke seluruh wajah dengan menyapu serum ke arah tepi wajah dengan perlahan.

🌷 Step 3

☀ waktu siang: UV Cream

Sapukan UV Cream mengikut cara sapuan serum.

🌜waktu malam: Whitening Spray

Pegang botol spray dalam jarak 1-2 jengkal dari wajah.

Tekan spray sekali di sebelah kanan wajah. Tekan sekali lagi di sebelah kiri wajah pula.

Tepukkan wajah yang telah dispray perlahan-lahan dengan jari.

Selamat mencuba 😊

Tuesday, November 15, 2016

Assalamualaikum w.b,t

Niat menulis sering tergendala! Tapi yang pasti, kali ni nak menulis skit.

Apa yang kita tulis, itulah diri kita. Bakpo? Why? Try la tengok tulisan-tulisan kita yg kat fb, wasap, blog, diari, buku catatan dan mana2 je tempat yang kita boleh menulis. (Kalau kat sini, menaip)

  Tulisan ni berasal dr pemikiran, apa yang ada dalam pemikiran..ada dalam hati. Ada apa dalam hati? Ada iman.

Tapi ada je yang menipu, dr tulisan. Dia tulis semberono. Makna xde, hentam ada. Tu pun dari hati juga, hati yg kotor.

Tengok lah pada tulisan tu. Kalau baik2 insyaAllah hati dia baik.

Jap..jap.. yang tulis baik2, tapi tetap perangai jahat tu gapo? Tu hipokrates. Munafik. Mana nak thu?

Nak tahu tulisan tu hipokrit ke dok. Kena belajar ilmu mantik. Gapo plok ilmu mantik tu? Huhu, ambo pun x belajar lg.

Tapi tu la nk royaknyo, tulis la gapo2 pun..akan nampak apa yg ada dalam hati.

Walau hanya sekadar... 'hmmm, nak makan gapo ari ni ehh..'

Tahu sgt, kat hati dio..dio lapar. 😀

Ok, x ser nulis doh, nok tido, semula plok deh..

Assalamualaikum w.b,t,

12.55 a.m
16 safar 1438
Tanjung malim
Rindu kelate.

Tuesday, October 18, 2016

Assalaumalaikum w.b.t

Ada satu ketika,
Jiwa kita berada dalam kelalaian.
Lalai untuk mengingati Allah.
Akibat dari perbuatan sia2 yang dilakukan kita.

Ada satu ketika,
Saat kelalaian itu,
Allah detikkan di hati,
"Ingatlah Allah.."

Allahurrabbi.
Ampunkanlah kami.
Ampunkanlah kami.
Ampunkanlah kami.

19.10.2016
12.55a.m
Tanjung Malim
18 Muharram 1438H.

Thursday, October 13, 2016

Assalamualaikum w.b.t

Muharam dah masuk ke tengah dah.
Azam tahun baru dah berjalan ke?
Eh, ada ke azam tahun baru? (Ni lagi parah).

Saing2 sobat2, nak royak di sini..
Perbaharui niat mesti setiap ketika.
Perbaharui amalan mesti setiap masa.
Perbaharui taubat mesti setiap saat.

Meme kena perbaharuilah.
Takut2 kita di penghujung jalan hari ni.
Malaikat maut tak sapa dulu nk dtg kt org2 mcm kita.
Allah pun dah cakap, sampai masa..mati terus.
Tak tunggu2 doh.

#islah nafsak wad'u ghairak.

14 Oct 2016
13 Muharam 1438H
6.40 a.m
Tanjung Malim.

Tuesday, October 11, 2016

Assalamualaikum w.b.t.

Nak cerita skit, testimoni 2 produk ni.
Ari tu terbuat experiment dan resultnya meme jadi.

Tajuk : Sabun Nurraysa & Scrub Blackbody

Hipotesis : Kulit jadi licin dan whitehead hilang. Blackhead juga.

Prosedur :
1. Basuh muka dengan Sabun Nurraysa, biarkan seminit dua. Minit2nya ikut jenis kulit. Tunggu whitehead tubik (untuk yg first time guna).

2. Prosedur ni buleh pilih. Samada nak terus gosok muka dengan Scrub @ nak basuh muka dulu kemudian baru scrub. Gosok scrub hingga rata dan puah hati biar whitehead & blackhead cabut belako.

- kalu basuh dulu, jangan keringkan muka. Sbb whitehead2 akn munculkan diri sbb dia x selesa dok dalam laing pori kerana sabun Nurraysa.

3. Kemudian, bilas muka dengan air.

Result : Kulit muka jadi sungguh licin dan & whitehead hok tubik cokoh tadi pun hilang.

Huraian :
Sesiapa yang punya masalah muka tu, amat2 direkemenkan produk Nurraysa. Ambo try dan menjadi. Ada sesetengah pengguna tu cuba, tapi kecewa sebab makin banyak naik jerawat. Haa, jangan terus berhenti guna. Naik jerawat selepas guna produk Nurraysa bukan sebab tak sesuai dengan kulit muka. Tapi kita mengalami 'healing crisis' yang menyucikan kulit kita dari dalam. Ada sesetengah kes yg kulit jenis mahal, x leh nk kato apo la.

Kaedah menyucikan ni la yang ramai org kecundang dan takut dengan produk Nurraysa. Huhu. Tapi mungkin sebab tak tahu, jadinya ambo dh bagitau ni. Harap tak de yang takut lagi. Konsisten guna yang menjadikan kita cantik. Supo jugok dalam kehidupan seharian ni, kalu kita istiqamah..insyaAllah selamat.

Ambo puah hati sangat sbb penyucian dari dalam ni la yg sebenarnya menjadikan kulit kita bertambah sihat. Kulit jadi licin, liang pori mengecil. Jerawat kecut. Jeragat hilang. Cukup semua syarat untuk jadikan kulit muka kita sihat wal a'fiat.

Berkaitan dengan Scrub Blackbody ni pulok, setakat dok guna ni. Meme osem la. Untuk kulit2 mati kat badan tu, semuanya selamat tinggal belaka doh sebab guna scrub ni. Kalu kat muka plok, sebagaimana experiment ni dijalankan menjadikan kulit halus, mulus dan tulus. Whitehead hilang x muncul2 doh.  Rasa nak menangis terharu sebab guna produk ni. Hipotesis diterima.

Meme la guna bahan yg berasaskan semulajadi ni mujarab. Dulu x tahu, dok guna barang yg berasaskan bahan kimia. Meme naya la kulit kita. Alhamdulillah terpanggil untuk try 2 produk ni, dan semestinya nak sangat semua orang try guna untuk dapatkan rasa kepuasan sendiri. Dengar orang cerita lain rasanya dengan kita cuba sendiri.

Cadangan :
Meh la try dua produk ni untuk mendapatkan kulit idaman semua. Sesuai untuk wanita dan lelaki. InsyaAllah x rugi.

Rujukan:
1. Sabun Nurraysa
2. Scrub Blackbody
3. Diri sendiri.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Berminatkn?
Boleh pm/wasap ambo :
013 2503 256.

Semua kita bagi harga mampu milik.
Scrub : Rm35
Sabun Nurayysa skrg ni ada promosi lagi, boleh dapat Rm29.90.

Sekian & selamat mencuba.



Monday, September 26, 2016

Assalamualaikum w.b.t

Semoga selamat dunia akhirat.
Pernah ketinggalan solat tahjud?
Terfikir x kenapa boleh tertinggal?

Solat tahjud ataupun solat2 malam (qiamullail) yang lain ni mempunyai kelebihan yang banyak. Nilainya yang suci menjadikan qiamullail lebih indah. Menghadirkan diri menghadap Tuhan ketika yang lain sedang tidur bukan perkara yang mudah. Hanya yang berusaha yang pasti akan mendapatkannya.

Namun, sebagai manusia yang tak terlepas dari berdosa adakalanya tertinggal qiamullail tanpa sengaja. Antara sebab-sebab qiamullail boleh tertinggal adalah kerana dekatnya kita dengan dosa. Sebagai contoh, sewaktu kita di siang hari..kita terbuat dosa dan lupa untuk beristighfar dengan ikhlas. Maka Allah akan menggugurkan kelayakkan untuknya bangun di malam hari.

Jika kita ingin melihat bagaimana Allah menilai kita, lihatlah di pengakhiran malam. Adakah kita bangun atau tidak untuk bersujud kepada-Nya?

Ada ketika hari yang dilalui baik2 sahaja. Namun, malamnya tidak terbangun juga. Semaklah hubungan kita dengan ibu bapa. Adakah pernah tidak menjawab panggilannya? Halus cara Allah menghukum kita yang tidak menghargai ibu bapa dengan tidak membangunkan kita untuk bersujud kepada-Nya.

Perhatikanlah gerak geri kita seharian dan berhati-hatilah. Semoga kita dijauhkan dari dosa tanpa sengaja dan memudahkan kita untuk bangun di malam hari. Kerana andai hari ini kita tidak terbangun dan tiba-tiba kita mati, maka rugilah kehidupan kita seluruhnya.

Allahurrabbi.

6.35 a.m
Tanjung Malim
27 Sept 2016
25 Zulhijjah 1437 H.

Sunday, September 4, 2016
Assalamualaikum w.b.t 


❤ Anda tahu khasiat kopi untuk kecantikan? ๏ค”
❤ Tetapi tidak berkesempatan membancuhnya sendiri? 
❤ Kini anda boleh dapati scrub kopi dengan kami, fully homemade. 

*BlackBody Scrub* membolehkan anda mempunyai kulit sehalus kulit baby. 


✅ Kulit kusam seluruh badan akan dinyahkan! 
✅ Kulit mati akan hilang! 
✅ Jerawat jeragat tidak muncul lagi! 

*Kelebihan*
Menanggalkan daki, memberi kesegaran kulit, melembutkan kulit terutama kulit kusam,  melembabkan kulit, menghilangkan selulit, menghilangkan bau badan, memberi nutrisi pada kulit, mempunyai agen anti penuaan, memulihkan dan memutihkan kulit dgn menggunakan sifat semula jadi kopi, gula dan minyak zaitun.

 Dan banyak lagi kelebihan lain yang akan membuatkan anda pasti tersenyum ceria. 

Cara pakai:
Untuk muka, seminggu sekali
Untuk badan, 2 kali seminggu (Guna sebelum mandi, gosok di tempat berdaki lagi degil, dan bilas! Senangkan! )

Perbezaan akan muncul secara alami. 
*Dapatkan sekarang!!!*

Black Body #Coffee Scrub!
Black Body #Coffee Scrub!
Black Body #Coffee Scrub!

Dengan harga berpatutan! 
Hanya RM35 sahaja. 

Wasap / sms sekarang :
*013 2503256*
Fasihah 
Saturday, September 3, 2016
Assalamualaikum w.b.t

NURRAYSA BEAUTY SKINCARE 4 IN 1 BELI, JIMAT & BERKESAN 

** Kulit muka bermasalah!!!..
Jerawat
Jeragat
Muka berparut
Kulit Berminyak
Ekzema
Cadangan untuk menyelesaikannya
guna lah SET NURRAYSA BEAUTY SKINCARE 4 IN 1. Walau pun duduk dirumah sekali pun kita kena jaga wajah kita... Tidak salah kalau kita mencuba demi kebaikan wajah kita...
 Produk sesuai untuk LELAKI, WANITA, wanita mengandung, remaja dan kanak2
 100% tanpa bahan kimia
 100% dibuat dari bahan semulajadi
 Bertahan utk 2-4 minggu penggunaan (ikut penggunaan anda)
1. Nurraysa Colagen Soap 30 GM
Fungsi :-
 Membersih dan mencerahkan kulit wajah
 Menganjalkan kulit muka
 Mengurangkan jerawat dan parut
 Menjadikan tone kulit lebih sekata
 Melembabkan kulit wajah, membersihkan pori-pori
 Membersihkan mekap
Cara Penggunaan :-
- Cuci muka 3 kali sehari, gosokkan buih-buih sabun ke muka sehingga rata, biarkan 1 minit dan bilas muka dengan air biasa @ suam.
Kandungan :-
- Glycerin, Pure Marine Collagen, Minyak zaitun Extra Virgin, Susu Kambing & Herba.
#KKM NOT 140801534K
2. Miracle Whitening Spray 30 ML
Fungsi :-
 Memutih
 Mencerah
 Menegang
 Menutup liang-liang roma
 Mengurangkan garis-garis halus dan kedutan di wajah
Cara Penggunaan :-
- Selepas Serum, semburkan Whitening Spray ke wajah, rata-ratakan ke seluruh permukaan muka.
Kandungan :-
- Distilled Water, Bifidobacterium Bifidum, Methylisothiazolinone Phenoxyethanol, Mentha Piperita, Butylene Glycol, Fragrance, Sacharide Isomerate, Hyaluronic Asid, Malus Domestica.
#KKM NOT 140801537K
3. Treatment Serum 15 ML
Fungsi : -
- Sebagai anti septik dan anti mikrobik untuk melindungi kulit dari jerawat dan menjadikan kulit berseri dan mulus.
Cara Penggunaan :-
Picit dan sapukan ke seluruh permukaan wajah dengan gerakan memutar.
Kandungan :-
RO Water, Phenoxyethanol, Butylene Glycol, Epilobium Augustifolium Flower, Matricaria Chamomilla, Hamamelis, Allantoin, Methylisothiazolinone Carbopor.
#KKM NOT 140801535K
4. UV Krim 5 GM
Fungsi :-
- Melindungi kulit dari sinaran matahari dan menjadikan kulit cerah berseri.
Cara Penggunaan :-
Selepas menggunakan Serum, sapu UV Krim ke seluruh permukaan wajah dengan urutan secara memutar.
Kandungan :-
SF 1632, SF 1642, Silsoft 034, Ti O2-as-61d, Yellow rs 112d, Red afs 112d, Mica, Td 50ab, Ss 4267, Sf 1202, Transparmer.
#KKM NOT 140801536K
LANGKAH PENGGUNAAN :-
Siang :-
Nurraysa Colagen Soap ☞ Treatment Serum ☞ UV Krim
Malam :-
Nurraysa Colagen Soap ☞ Treatment Serum ☞ Miracle Whitening Spray



Selamat dan suci

Wsp/sms
Fasihah
0132503256
Friday, September 2, 2016
Assalamualaikum w.b.t

Siapa yang nak bermekap, menjaga hal ehwal diri yang mesra wuduk, kini boleh didapati dengan mudah sekali.

Ada seseorang yang telah bertanggungjawab merealisasikan impian berjuta wanita.

Wanita yang menjaga kehalalan dirinya samada zahir atau batin, selayaknya menjadi wanita solehah.


                                               ~~~~~~~~~~~~~


Memperkenalkan produk kecantikan luar dan dalam, mesra wuduk, bebas kimia, menjadi kebanggaan wanita masa kini.

NURRAYSA BEAUTY

'Now Everyone Can Be Beautiful'

Produk halal,
Mesra wuduk & solat,
Selamat dan suci,
Zahir dan batin.
๐Ÿ˜Š


                                              ##############


Apakah produk2 yg ada?

Nanti sy post lg, hehe. Ni trial set jual Nurraysa kot blogger. Cari rezeki di mana sahaja kita berada. ๐Ÿ˜Š


Yang x sabar nak tahu produk2nya,
Mohon pm segera.

๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ

Fasihah
0132503256

Whatsapp buleh, sms buleh.

#moga Allah permudahkan urusan kita semua.

Rantau Panjang,
3 September 2016,
2 zulhijjah1437H.
7.05 am
Monday, May 30, 2016
Bismillahirahmanirrahim..

Saat paling bahagia,
Saat dapat mengingati-Mu.

Saat paling beruntung,
Saat Kau memberi aku ingat pada-Mu.

Saat Kau datang,
Menghulurkan rasa kasih dan sayang,

Saat itu saat kehilangan,

Hilang segala duka lara,
Hilang segala sepi nestapa,
Hilang segala halangan bahagia,

Terima kasih Tuhan.

#####

Ya Allah,
Istiqamahkanlah daku,
Untuk terus mengingati-Mu.

Ya Allah,
Izinkan daku,
Untuk terus merasa bahagia.



30 May 2016
23 Sya'aban 1437H
8.19 p.m
Tanjung Malim.
Tuesday, May 24, 2016
Bismillahirrahmanirrahim..

Hidupku berTuhan,

Tuhanku Maha Halus, Maha Melihat, Maha Mendengar,

Aku perlu hati-hati,

Setiap saat hidupku diperhitung Tuhan,

Setiap perilakuku diperhati Tuhan,

Setiap bicaraku didengari Tuhan,

Setiap apa-apa yang berkaitan dalam hidupku dalam 'genggaman' Tuhanku,

Aku dan kau yang membaca ini manusia,

Hidupku dan kau yang membaca juga sama,

Diperhitung, diperhati, didengari Tuhan,

Aku dan kau yang membaca ini makhluk,

Makhluk ciptaan Tuhan,

Tuhanku dan Tuhanmu adalah sama,

Tuhanku Allah,

Tuhanmu Allah,

Maka sama-samalah berhati-hati,

Hidupku dan hidupmu berTuhankan Allah.

..Tuhanku dan Tuhanmu.. 

12.08 a.m
25 May 2016
Rabu
18 Saaban 1437 H
Tanjung Malim
Saturday, May 14, 2016
Assalamualaikum w.b.t,

Ada satu kesah kehidupan ni, pasal jodoh. Ada orang sangat sensitif pasal jodoh. Maklumlah masih x de jodoh. Huhu.

Jodoh ni x de apa pun sebenarnya, x yah la sensitif sangat.

~Aik, ko senang la cakap, ko dah ada jodoh.

=Xde la, aku pun xde jodoh lagi.

~Kalo ko x de jodoh, x yah pepandai nak cakap pasal jodoh.

=x kira, aku nak cakap juga.. hehehe

######

Aku cuba faham perasaan orang xde jodoh ni. (Eh jap. Bukan xde jodoh tapi...MASIH xde jodoh.. lain maksudnya tu.. )

Ok la, orang yang MASIh x jumpa jodoh dia ni sebenarnya sangat2 mengharapkan jodoh akan tiba. Sangat. Kalau ada yg masih x de jodoh ni cakap, 'aku biasa je' heh! sebenarnya kat mulut je cakap macam tu. Biasala muslimah. Mane nak ngaku. huhu malu katakan.

Sabar lah wahai muslimah. Jodoh tu Allah yang punya. Kategori rezeki jugak la. Orang yang berusaha, dia akan dapat. Tapi ada juga orang yang berusaha, masih x dapat lagi. Memang la. Yang masih x dapat lagi ni sebab Allah nak uji dia. Uji supaya berterusan berusaha. OK, paham.

Jap, jap. Kalau x dapat jugak?

Tidak MUNGKIN x dapat!

Sebab Allah dah cakap, Al-Baqarah : Ayat 186.

Allah akan perkenankan setiap doa hambanya.

Tapi sekiranya masih tidak berjodoh di dunia, jangan risau..jodoh mu di akhirat. :)

Alhamdulillah.

#####

Wahai Muslimah, walaupun umurmu semakin hari semakin menginjak akhir dewasa..tetapi masih juga tidak dikurniakan rezeki jodoh. Dan kau mengalami masa-masa yang ternanti-nanti, siapa jodohmu..siapa penemanmu. Ketahuilah setiap saat masa kau menanti itulah yang Allah akan gantikan dengan anugerah yang tidak terhingga. Samada mendapat suami soleh di dunia, ataupun mendapat suami soleh di syurga. Sabarlah.

Wahai Muslimah. Sabarlah. Setiap kesabaranmu pasti akan ada kemanisan. Dengan izin, Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Apa yang Allah nak dari kita adalah, berdoalah dan terus berdoa..sehingga dapat berjumpa dengan-NYA di syurga.

Cinta Hati Kita..Allah



8.27 p.m
Tanjung Malim
14 Mei 2016
7 Sya'ban 1437H

Thursday, April 28, 2016
Bismillahirrahmanirrahim..

Suatu ketika,
Rasa cinta itu hilang..
Tanpa dikesan..

Jiwa gembira..
Tapi aneh..
Gembiranya bukan asli..

Ada kawan,
Ada teman,
Ada adik,
Ada abang..
Ada segalanya..

Lengkap,
Bergelak ketawa,
Berkongsi ria,
Berhibur lara..

Tapi,
Rasa cinta itu hilang..

Di mana rasa cinta itu?
Di mana?

Suatu waktu,
Dalam doa itu..

'Ya Allah, kenapa ya Allah kenapa?'

'Di mana-Mu Ya Allah...di mana?'

Allah?
'Oh, aku ada Allah..' T.T


'Oh, aku punya Allah..'

Ya Allah, terima kasih..

Kini,
Rasa cinta itu..
Berputik kembali..

Terima kasih Ya Allah...


Tanjung Malim,
28 April 2016,
20 Rejab 1437H..
Rumah Kelabu.
8.42 p.m



Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak