Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Saturday, December 17, 2016
SLES PENYEBAB KANSER PAYUDARA
Pernah tak uolsss cek kat label sabun, bodywash, shampoo yang uolss guna bebas SLS & SLES?
Sles & sls ni utk banyakkan buih tau, kita lagi suka kan? asyik duk guna je produk-produk, suka je duk main buih tapi tak tau sbenarnya dalam tu ade SLES dan bahan ni guna kos murah utk buat produk.
Perasan tak lepas guna, lepas cuci muka ke, atau lepas mandi, kulit kita jadi KERING , jadi TEGANG sebab minyak semulajadi pada kulit kita dah terhakis !
Ape kesan SLES ni pada kita , suami dan anak-anak?
 mengubah protein kulit dan akan menyebabkan keradangan pada kulit dan juga mudah cemar bahagian kulit luar yang sensitif.
kesan kpd mata bila sabun terkena mata, kita akan rasa pedih. Efek jangkamasa panjang iaitu masalah mata seperti katarak.
lebih bimbang SLS diserap kulit .Apabila SLS sudah diserap oleh kulit, kesan utama adalah SLS akan berfungsi sama seperti hormon estrogen dalam badan manusia. Ini akan memberikan banyak kesan buruk terhadap kesihatan manusia seperti PMS dan simptom monopos.
SLS juga dikelaskan sebagai carcinogen atau penyebab kanser.
SLS kurangkan kesuburan lelaki & meningkat risiko penyakit kanser kepada kaum wanita seperti kanser payudara apabila tahap estrogen terlibat.
Sebuah penelitian dari Medical College of Georgia menunjukkan bahwa SLS itu sistemik (mempengaruhi seluruh anggota tubuh), dan dapat menembusi masuk ke dalam kulit serta tersimpan di mata, otak, jantung, hati, dll., serta memiliki potensi kesan jangka panjang yang bahaya.
SAYANGI DIRI & KELUARGA ANDA
Klik SHARE supaya rakan-rakan anda dapat tau INFO PENTING ni!

0 comments:

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak