Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Saturday, December 17, 2016
CIRI-CIRI skincare mengandungi MERKURI (bahan kimia bahaya)
Melekit-lekit.Sapu kat muka pun bkn main susah nak ratakan.
Tidak Homogen.Kalau kita biarkan krim tu,akan nampak lapisan minyak terpisah dari lapisan yg padat.
Kulit putih segera.Pakai banyak merkuri memangla laju je kulit putih.Putih nye plak lain mcm,bukan putih natural.Biar lambat putih asalkan selamat.
Xda langsung jerawat nak tumbuh.Jangan cepat happy bila ni terjadi.Sebenarnya kulit epidermis(lapisan kulit yg paling ats sekali) dah terhakis.Kulit dah ROSAK tu dah hilang protein dan melanin yg sgt la penting untuk melindungi kulit dari sinar uv.Dan kenapa jerawat dah xnak tumbuh adalah sebab kuman/bakteria pun xsudi nak duduk tempat yg dah rosak.Nyamuk pn buat derk je.MERKURI akan menghalang jerawat utk keluar.
Bau logam.Merkuri ialah logam berat yg berbentuk cecair.So bau logam bau dia kuat menyengat,kalau wangi pun maybe dia dah dicampur dgn parfum(pewangi).
Warna kebiasaanya berwarna putih-kuning.Krim siang kuning,krim malam putih.Tapi xsemua lah produk nak ckp ada merkuri.So google sebelum nak try2 guna produk kosmetik.
Berkilau blink2.Tekstur kosmetik yg ada mercury ni berkilau2,kilat2 sikit.Cuba tengok kat kulit lepas pakai tu ada x kilat2.Ingat! mercury adalah logam sbbtu dia berkilat.
Bila stop pakai,bintik2 tumbuh kat muka,gatal2.Lama2 kulit jadi kehitaman dan kusam lebih teruk daripada sebelumnya.
Kulit sensitif dengan matahari.Kena matahari kejap je pun dah merah dan rasa terbakar.sebab kulit dah nipis.
JANGAN LUPA KLIK SHARE POST NI JIKA BERMANFAAT UTK RAKAn ANDa

0 comments:

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak