Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Blog Archive

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Sunday, December 18, 2016

📝 INFO NURRAYSA  📝

KRIM UV NURRAYSA dan BEDAK DD MOIST CAKE  mempunyai tahap SPF 50.

APA ITU SPF?😕

Jom lihat...😉

SPF adalah pengukuran penggunaan sunscreen sebelum kulit menjadi kemerahan terkena pancaran. Angka SPF boleh berkisar dari 2 hingga 100.  SPF15, beerti mampu memberi pelindungan kulit selama 150 minit sebelum kulit menjadi kemerahan. Tapi jika kulit anda biasanya mengalami kemerahan setelah 10 minit berjemur sinar matahari maka dengan memakai pelindung matahari SPF15, kulit anda akan selamat 15 x 10 minit iaitu jadinya 150minit (tapi jika guna SPF 0, atau dalam erti kata lain tak guna langsung pelindung uv, faham-faham jerlah ye..hehe)

Maka sekarang anda tentu sudah fahamkan angka pada SPF tu kan, jika SPF30, maka kulit anda terlindung selama 300 minit begitulah seterusnya.

Perlindungan ini juga bergantung pada jenis kulitnya, jika anda berkulit putih beerti sedikit pigmennya maka lebih mudah terbakar daripada mereka yang berkulit gelap. Ini adalah kerana pada mereka yang bekulit gelap beerti banyak pingmen yang melindungi dari sengatan matahari.

Ok sekarang anda mungkin dah nampak betapa pentingnya memakai pelindung matahari. 😉😉

Wasap 013 2503256

0 comments:

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak