Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Monday, September 26, 2016

Assalamualaikum w.b.t

Semoga selamat dunia akhirat.
Pernah ketinggalan solat tahjud?
Terfikir x kenapa boleh tertinggal?

Solat tahjud ataupun solat2 malam (qiamullail) yang lain ni mempunyai kelebihan yang banyak. Nilainya yang suci menjadikan qiamullail lebih indah. Menghadirkan diri menghadap Tuhan ketika yang lain sedang tidur bukan perkara yang mudah. Hanya yang berusaha yang pasti akan mendapatkannya.

Namun, sebagai manusia yang tak terlepas dari berdosa adakalanya tertinggal qiamullail tanpa sengaja. Antara sebab-sebab qiamullail boleh tertinggal adalah kerana dekatnya kita dengan dosa. Sebagai contoh, sewaktu kita di siang hari..kita terbuat dosa dan lupa untuk beristighfar dengan ikhlas. Maka Allah akan menggugurkan kelayakkan untuknya bangun di malam hari.

Jika kita ingin melihat bagaimana Allah menilai kita, lihatlah di pengakhiran malam. Adakah kita bangun atau tidak untuk bersujud kepada-Nya?

Ada ketika hari yang dilalui baik2 sahaja. Namun, malamnya tidak terbangun juga. Semaklah hubungan kita dengan ibu bapa. Adakah pernah tidak menjawab panggilannya? Halus cara Allah menghukum kita yang tidak menghargai ibu bapa dengan tidak membangunkan kita untuk bersujud kepada-Nya.

Perhatikanlah gerak geri kita seharian dan berhati-hatilah. Semoga kita dijauhkan dari dosa tanpa sengaja dan memudahkan kita untuk bangun di malam hari. Kerana andai hari ini kita tidak terbangun dan tiba-tiba kita mati, maka rugilah kehidupan kita seluruhnya.

Allahurrabbi.

6.35 a.m
Tanjung Malim
27 Sept 2016
25 Zulhijjah 1437 H.

Sunday, September 4, 2016
Assalamualaikum w.b.t 


❤ Anda tahu khasiat kopi untuk kecantikan? ๏ค”
❤ Tetapi tidak berkesempatan membancuhnya sendiri? 
❤ Kini anda boleh dapati scrub kopi dengan kami, fully homemade. 

*BlackBody Scrub* membolehkan anda mempunyai kulit sehalus kulit baby. 


✅ Kulit kusam seluruh badan akan dinyahkan! 
✅ Kulit mati akan hilang! 
✅ Jerawat jeragat tidak muncul lagi! 

*Kelebihan*
Menanggalkan daki, memberi kesegaran kulit, melembutkan kulit terutama kulit kusam,  melembabkan kulit, menghilangkan selulit, menghilangkan bau badan, memberi nutrisi pada kulit, mempunyai agen anti penuaan, memulihkan dan memutihkan kulit dgn menggunakan sifat semula jadi kopi, gula dan minyak zaitun.

 Dan banyak lagi kelebihan lain yang akan membuatkan anda pasti tersenyum ceria. 

Cara pakai:
Untuk muka, seminggu sekali
Untuk badan, 2 kali seminggu (Guna sebelum mandi, gosok di tempat berdaki lagi degil, dan bilas! Senangkan! )

Perbezaan akan muncul secara alami. 
*Dapatkan sekarang!!!*

Black Body #Coffee Scrub!
Black Body #Coffee Scrub!
Black Body #Coffee Scrub!

Dengan harga berpatutan! 
Hanya RM35 sahaja. 

Wasap / sms sekarang :
*013 2503256*
Fasihah 
Saturday, September 3, 2016
Assalamualaikum w.b.t

NURRAYSA BEAUTY SKINCARE 4 IN 1 BELI, JIMAT & BERKESAN 

** Kulit muka bermasalah!!!..
Jerawat
Jeragat
Muka berparut
Kulit Berminyak
Ekzema
Cadangan untuk menyelesaikannya
guna lah SET NURRAYSA BEAUTY SKINCARE 4 IN 1. Walau pun duduk dirumah sekali pun kita kena jaga wajah kita... Tidak salah kalau kita mencuba demi kebaikan wajah kita...
 Produk sesuai untuk LELAKI, WANITA, wanita mengandung, remaja dan kanak2
 100% tanpa bahan kimia
 100% dibuat dari bahan semulajadi
 Bertahan utk 2-4 minggu penggunaan (ikut penggunaan anda)
1. Nurraysa Colagen Soap 30 GM
Fungsi :-
 Membersih dan mencerahkan kulit wajah
 Menganjalkan kulit muka
 Mengurangkan jerawat dan parut
 Menjadikan tone kulit lebih sekata
 Melembabkan kulit wajah, membersihkan pori-pori
 Membersihkan mekap
Cara Penggunaan :-
- Cuci muka 3 kali sehari, gosokkan buih-buih sabun ke muka sehingga rata, biarkan 1 minit dan bilas muka dengan air biasa @ suam.
Kandungan :-
- Glycerin, Pure Marine Collagen, Minyak zaitun Extra Virgin, Susu Kambing & Herba.
#KKM NOT 140801534K
2. Miracle Whitening Spray 30 ML
Fungsi :-
 Memutih
 Mencerah
 Menegang
 Menutup liang-liang roma
 Mengurangkan garis-garis halus dan kedutan di wajah
Cara Penggunaan :-
- Selepas Serum, semburkan Whitening Spray ke wajah, rata-ratakan ke seluruh permukaan muka.
Kandungan :-
- Distilled Water, Bifidobacterium Bifidum, Methylisothiazolinone Phenoxyethanol, Mentha Piperita, Butylene Glycol, Fragrance, Sacharide Isomerate, Hyaluronic Asid, Malus Domestica.
#KKM NOT 140801537K
3. Treatment Serum 15 ML
Fungsi : -
- Sebagai anti septik dan anti mikrobik untuk melindungi kulit dari jerawat dan menjadikan kulit berseri dan mulus.
Cara Penggunaan :-
Picit dan sapukan ke seluruh permukaan wajah dengan gerakan memutar.
Kandungan :-
RO Water, Phenoxyethanol, Butylene Glycol, Epilobium Augustifolium Flower, Matricaria Chamomilla, Hamamelis, Allantoin, Methylisothiazolinone Carbopor.
#KKM NOT 140801535K
4. UV Krim 5 GM
Fungsi :-
- Melindungi kulit dari sinaran matahari dan menjadikan kulit cerah berseri.
Cara Penggunaan :-
Selepas menggunakan Serum, sapu UV Krim ke seluruh permukaan wajah dengan urutan secara memutar.
Kandungan :-
SF 1632, SF 1642, Silsoft 034, Ti O2-as-61d, Yellow rs 112d, Red afs 112d, Mica, Td 50ab, Ss 4267, Sf 1202, Transparmer.
#KKM NOT 140801536K
LANGKAH PENGGUNAAN :-
Siang :-
Nurraysa Colagen Soap ☞ Treatment Serum ☞ UV Krim
Malam :-
Nurraysa Colagen Soap ☞ Treatment Serum ☞ Miracle Whitening Spray



Selamat dan suci

Wsp/sms
Fasihah
0132503256
Friday, September 2, 2016
Assalamualaikum w.b.t

Siapa yang nak bermekap, menjaga hal ehwal diri yang mesra wuduk, kini boleh didapati dengan mudah sekali.

Ada seseorang yang telah bertanggungjawab merealisasikan impian berjuta wanita.

Wanita yang menjaga kehalalan dirinya samada zahir atau batin, selayaknya menjadi wanita solehah.


                                               ~~~~~~~~~~~~~


Memperkenalkan produk kecantikan luar dan dalam, mesra wuduk, bebas kimia, menjadi kebanggaan wanita masa kini.

NURRAYSA BEAUTY

'Now Everyone Can Be Beautiful'

Produk halal,
Mesra wuduk & solat,
Selamat dan suci,
Zahir dan batin.
๐Ÿ˜Š


                                              ##############


Apakah produk2 yg ada?

Nanti sy post lg, hehe. Ni trial set jual Nurraysa kot blogger. Cari rezeki di mana sahaja kita berada. ๐Ÿ˜Š


Yang x sabar nak tahu produk2nya,
Mohon pm segera.

๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ

Fasihah
0132503256

Whatsapp buleh, sms buleh.

#moga Allah permudahkan urusan kita semua.

Rantau Panjang,
3 September 2016,
2 zulhijjah1437H.
7.05 am

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak