Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Tuesday, December 3, 2013
Bismillahirrahmanirrahim..

Hilang deritaku melihat wajah kalian,
Panjangnya angan2ku melihat kalian bernikah,
Pertemuan yang tak disangka ini memanjangkan tali ukhwah,
Teguran keras kuberi pada yang sudi,
Ada yang tidak mampu kutegur dengan alasan menjaga hati,
Walhal itulah kemunafikanku yang ku sembunyikan,
Jangan kalian ukur daku dengan pakaianku,
Jangan kalian melihat diriku dengan senyumanku,
jangan, jangan, jangan,
Kerana aku tidak punya empati,
Kerana aku tidak mampu beri kasih,
Kerana aku tdak upaya membahagi sayang utk kalian,
kerana hanya Tuhan yang tahu,
betapa aku hina dina di sisiNya,
4 tahun bersama membina cinta,
Ada kala diri membuat kalian tersinggung,
Ada masa diri membuat kalian pedih ulu hati,
Maaf teman maafkan teman,
Aku tidak mampu menemanmu di syurga,
Barangkali hanya neraka menantiku di sana,
Atas ketidak amanahan diri dengan kalian,
Dalam menjaga tali persaudaraan,
Sesuci cinta bunga taman2 syurga,
mengharapkan pengampunan dari kalian,
atas keterlanjuran diri,
dalam menyimpan segala keegoan diri,
menyatakan yang benar,
menyembunyikan yang batil,
Terhembus nafas lega,
berjaya menyampaikan apa yang terbuku di hati,
setelah sekian lama kita bersaudara,
hanya tunggu kemaafan kalian,
Jika tiada kata maaf dari kalian,
Pasti Allah melihat post ini,
Tanda aku benar inginkan kemaafan,
Tinggal hanya penyerahan segala kudarat pada Yang Maha Esa,
Kerana diri tak ada daya melainkan kekuatan yang diberi Allah yang Maha Kuasa.


..pasti kurindu kalian..


12.30 a.m
30 Muharam 1435H
4 Disember 2013
Blok J
Ayer keroh
Melaka.

1 comments:

ariffhjahmad said...

InsyaALLAH

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak