Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Friday, August 24, 2012
Bismillahirrahmanirrahim..

Terbaca satu post tentang ustaz Yahya Othman, Allahurrabi. Beliau merupakan pejuang yang tersohor di negara Arab. Yang berusaha memenangkan Islam di muka bumi tanpa mengenal erti putus asa walaupun kalah berkali-kali. Atas kekalahannya itu, beliau mencipta sejarah menjadikan kemenangan untuk Islam pada ketika itu menjadi realiti. 

Lantas, terkenang pada ummat kini. Yang tidak mampu memberi apa-apa erti pada Islam. Sangat jauh dengan realiti keIslaman yang ada pada nama di IC. Kalau dulu sang pejuang membanting tulang demi Islam dijulang dengan mencari ilmu untuk dijadikan senjata lisan pada sang musuh. Tetapi kini, sang pejuang leka memberi komen yang lagha di fb masing-masing. Yang terkadang, berusaha menegakkan benang yang basah.

Kalau dulu sang pejuang sibuk memeras idea mencari kelemahan musuh demi melihat kemenangan Islam. Tetapi kini, ramai sang pejuang memeras idea mencari kelebihan diri masing-masing untuk menjadi bandingan di antara mereka samada boleh menjadi zauj atau zaujah kepada pasangan yang mereka idam-idamkan dalam khayalan masing-masing. 

Kalau dulu sang pejuang bermatian-matian mengorbankan keluarga, harta dan jiwa mereka demi Islam yang tercinta. Tetapi kini, ramai sang pejuang yang bermati-matian berusaha demi kepentingan keluarga dan nama masing-masing. Agar diri menjadi sebutan di kalangan mereka-mereka yang kononnya berjuang. 

Walaupun mereka sama dari segi nama 'SANG PEJUANG', yang juga sama bait-bait lafaz janji dihadapan saksi yang menyaksikan ikrar mereka untuk menegakkan Islam DEMI ALLAH S.W.T dan RASULULLAH S.A.W. Tetapi mereka berbeza dari segi mujahadah pejuangan mereka, mereka berbeza dari segi pengorbanan mereka, mereka BERBEZA.

Allahurrabi.. Adakah aku ummat itu? Ampunkanlah kami Ya Allah. Jadikanlah perjuangan kami sebagaimana perjuangan Rasulullah s.a.w, para sahabat, para tabi' tabi'in dan para pejuang yang ikhlas berjuang menegakkan ISLAM di bumi-MU ini Ya Allah. Ampunkanlah kami. Ampunkanlah kami Ya Allah.


~ Jadikanlah aku termasuk dalam golongan orang-orang yang berjuang kerana-Mu Ya ALLAH.
~ Cintailah Allah.

6 syawal 1433H
24 Aug 2012
10:24 p.m

0 comments:

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak