Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Monday, June 19, 2017

Assalamualaikum w.b.t

'Umur hang bapa?'

'Tak tau.'

'Eleh umuq ja pun, tu pun nak berkira ka?'

(Padahal umur mu baru 24)

^^,

Umur mu berapo?

29

Aku pun 29. Hua hua.

^^,

~~~~~

Sensitif ye dengan umur. Ada yang tak mau cakap, ada yang mau cakap. Why?

Why so sensitif?

Tu la, manusia ni mcm macam. Yang tak mau cakap tu, barangkali malu dengan umurnya mencecah angka 2 di depan.

Yang mau cakap tu barangkali kurang rasa malu walaupun umurnya hampir mencecah 30-an.

20 ka, 30 ka.. umur tetap bertambah. Kenapa rasa malu? Tidak mau terima kenyataan umur bertambah? Tidak mau terima kenyataan kau bakal mati?

Aku tak faham..kenapa perlu rahsiakan umur.

Siapa yang tahu, mohon bgtau aku.

Ada apa dengan umur sehingga perlu dirahsiakan?

Dengan umur mu demikian2, tetap tidak mengubah takdirmu kawan.

Jika malu kerana terlalu tua dan belum berjodoh, jodohmu bukan asbab umurmu.

Jika malu kerana umur sudah dewasa, ya itu kenyataannya.

Jadi kenapa mau malu dengan umurmu sehingga dirahsiakan umurmu?

Sehingga sekarang aku masih tidak tahu punca ataupun fadhilat merahsiakan umur.

Aku fikir2, Nabi s.a.w tidak mengajarkan untuk merahsiakan umur. Kalo ada sabda Baginda mengenai umur patut dirahsiakan, tolong maklum padaku.

Allahurabbi.

25 Ramadhan 1438H
20 June 2017
Selasa
T.mas

0 comments:

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak