Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Monday, December 26, 2011
Bismillahirrahmanirrahim.

Saya yakin, ramai di kalangan kita sekarang ni dalam mood exam. Apa-apa pun, ingat Allah jangan lupa. Hidup hanya akan ceria kalau kita ingat Allah. Orang yang rasa dirinya ceria tanpa mengingati Allah, ceria itu bukanlah ceria yang benar.

Cuma satu nak ingatkan pada diri buat kali ini. Ingat Allah bukan hanya pada waktu kita kesempitan. Teringat suatu keadaan di mana si dia tersangatlah mengharapkan pertolongan Allah. Tetapi hanya ketika si dia kesempitan. Ketika kegembiraan, si dia lupakan Allah.

Jangan jadikan itu suatu ikutan, kerana Allah memberi kita setiap waktu. Tetapi kenapa kita tidak membalas pemberian Allah untuk sentiasa mengingatiNya. Jom ingat Allah selalu. Ingat Allah ketika duduk, baring, berdiri, bercakap, ketika tidur. 

Dan, untuk exam ni. Teruskan berusaha supaya kita tidak kecewa di kemudian hari. Disamping buku pelajaran, buku dari Allah jangan dilupa. Moga setiap yang dipelajari diberkatiNya.

~ Orang beriman itu, di hatinya ada Allah.
~ Cintailah Ilahi.

1 comments:

nami orcid said...

makaceh kak.. :-)

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak