Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Sunday, October 14, 2012
Bismillahirrahmanirrahim.
Untuk ingatan bersama, buat sang sahabat yang di luar sana. 

[Semasa Dikurniakan nikmat utk menulis ini]

'Support menyapport' la selagi masih berpeluang untuk melakukannya,
Bila Allah dah tarik nikmat,
waktu tu kita dah x boleh lagi bantu sahabat dengan sebab mati,
ataupun tidak lagi dikurniakan nikmat keinginan untuk membantu,
maka rugilah kita time tu..
kat akhirat nti, masa tu la nk cari Allah, menyesal...
'nape la aku tak tolong sahabat aku dulu..'
cnfm2 nyesal time tu tiada guna..

so, muhasabah semula..

Kenapa ada yang bermuram durja?

Kenapa ada yang terasa jauh denganku?
Kenapa ada yang jauh dari dunia jihad?
Kenapa ada yang dah tiada rasa kebersamaan denganku?
Kenapa ada yang melarikan diri apabila ditanya khabarnya?

Adakah aku punya kata-kata menyakitkan hatimu sahabat?
Adakah sebab aku yang tidak pernah bertanya khabar?
Adakah sebab aku yang tidak pernah bertanya tentang imannya?
Adakah sebab aku yang mewujudkan rasa itu?
Adakah sebab aku dia melarikan dirinya?

Ayuhlah bangkit wahai pejuang2 Allah.
JIka terasa lemah, minta pada Allah.. 'Kuatkanlah aku Ya Allah.'

Minta je apa-apa dengan Allah, dengan syarat minta dengan tulus..
Allah dengar je, cume kita jangan putus asa..

Saling ingat mengingatkan tu Allah suruh..
Maaf bebanyak kepada sahabat-sahabat, sbb tak mampu nak tolong antum.

Ayuh sahabat yang pernah gemilang kerana Islam, kembalikan kegemilangan kita dan agama kita!

Kembalikan tahjudmu!
Kembalikan taubatmu!
kembalikan hajatmu!

~ Kita hanya akan gemilang seandainya, malam-malam kita dipenuhi air mata syahdu, meminta keampunan dan keredhaan dari-Nya. Jika TIDAK, ianya akan tinggal mimpi.

Wallahua'lam.




~Ana Uhibbukum Fillah~

Cintailah sahabat selagi masih dikurniakan rasa cinta!
Cintailah Allah.

29 Dzul Kaedah 1433H
!5 OktoBer 2012
9.22 a.m
Ayer Keroh.

2 comments:

iman said...

whoahhh cepat je keluar post baru.. heheh

Cheah Cintailah Ilahi said...

cepat la kalu akal sehat gak.. hehe

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak