Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Saturday, January 5, 2013
Bismillahirrahmanirrahim

Melihat pada tajuk-tajuk berita di media, saya hanya mampu senyum. Bertanyalah si hati, kenapa manusia begitu buta dalam menilai sesuatu. Isu 'Amanat Hadi' dimainkan. Seolah-olah tiada isu ummah yang lain yang berlaku di Malaysia. Difikiranku mereka terlalu tamak dengan habuan dunia. Bagi mereka, dunia inilah satu-satunya tempat untuk mereka mencari makan. Untuk mereka penuhi perut mereka dengan najis-najis bodekan. Bodekan hanya untuk kerajaan. 

Seperti umum sedia maklum, situasi politik ataupun pentadbiran negara Malaysia tidaklah berpandukan ajaran Rasulullah, tetapi lebih kepada ajaran Barat. Penjajah telah berjaya mewariskan pemimpin Malaysia (1957-2013) yang mempunyai akal keduniaan. Hanya memikirkan kepentingan peribadi, dan kaum melayu. Mereka seolah-olah lupa atau tidak peduli dengan apa yang bakal mereka lalui di negara abadi nanti. Mengenai  isu 'Amanat Hadi', saya kehilangan kata-kata apabila melihat kerakusan mereka menjatuhkan agama Islam. 

Media dan penguasa saling bekerjasama. Demi untuk kepuasan nafsu serakah yang menggila. Tidak lupa juga kepada kumpulan-kumpulan munafikin, yang mengaku belia yang memperjuangkan Islam tetapi merobek Islam secara zahir dan terang. Allahurabbi, seperti apakah dunia hari ini? Dunia ini sudah sampai umurkah? Hati saya sakit. Sakit dengan permainan duniawi. Cukuplah wahai penguasa yang zalim. 

Tidakku tahu di mana silapnya didikan ayah dan ibumu wahai penguasa yang zalim. Sehingga melahirkan anak yang sanggup menggadaikan maruah agama demi kepentingan duniawi. Maruah Islam tercalar dengan kemunafikan penguasa Malaysia. Agama Islam tidak lagi dipandang tinggi. Yang ditinggikan mereka adalah 'Melayu'. Sedangkan semua tahu, 'al-Islamu ya'lu wala yu'la alaih'. Islam adalah agama yang tertinggi dan tiada yang tinggi selainnya. Allahurabbi, ampunilah kami.

Antara kekejaman yang berlaku di depan mata kita pada hari ini ialah, permintaan TGHH untuk memberi penjelasan mengenai ucapan beliau yang telah disalahertikan oleh media pro kerajaan tidak diendahkan. Malah dipekakkan telinga, dibutakan mata yang celik. Lebih hina lagi, apabila mereka menghentam TGHH, membelasah TGHH, dengan menjelirkan lidah-lidah ucapan mereka yang busuk di dalam saluran tv kepunyaan mereka. Sedangkan permintaan TGHH dipandang sepi. 

Adilkan mereka ini wahai dunia? Adilkah? 

Semoga Allah memberi Taufiq dan Hidayah-Nya kepada kita semua. 

..TGHH..


Allahurabbi. Ampunilah kami.
Cintailah Allah.

5.15.p.m
23 Safar 1434H
5 Jan 2012
Ayer Keroh

1 comments:

eiy said...

mohon share ti

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak