Masa itu Cinta

Allah

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."

Surah Ali Imran, ayat :31

Blogger templates

Blogger news

Followers

^_^

Labels

Sape tu?

Blogroll

Monday, August 7, 2017

Assalamualaikum w.b.t

7.01 a.m
8 ogos 2017
15 Dzulkaedah 1438H
Telaga Mas

Assalamualaikum w.b.t

8.8.1988 tarikh masihi sy dilahirkan pada 8.45 p.m (surat beranak) sepatutnya 8 lebih sikit, di rumah lama kampung Telaga Mas.

Masa tu abah baru lepas solat maghrib di balasoh dekat rumah. Abe Le g turut. Mok Teh Ye yg sambut. Terima ma sebab beranok kkito.

Siapa yang pernah dilahirkan pada tarikh ini akan rasa sangat bertuah. Kata orang cina ada ONG. Aminn.

Terima kasih pada yg wish dan doa utk sy. Betapa doa kalianlah yang akan membentuk hidup sy. Lebih-lebih lagi doa dari orang2 berkat dan soleh-solehah yakni cikgu2, sahabat2, org2 sekeliling sy, sahabat2 fb.

Terima kasih juga pada fb sebab tolong ingatkan friends fb ttg birthday sy. Agak2 orang yang betul2 ingat birthday kita siapa ye. 😘

Kalo ada yang betul2 ingat birthday kita alhamdulillah dan terima kasih banyak2 yer.

Baiknya tarikh birthday ni adalah ada org doa yg baik2 untuk kita. Alhamdulillah.

Cumanya bila birthday sy or siapa2, sy jadi kurang cakna. Jika sy ingat baru sy wish personal, kawan tu. Kalo x ingat, sekadar copy paste org lain punya wish je lah. Ni lah kelemahan sy yg ada. Ampunkan yer.

Kalo sya nak copy paste wish dan doa birthday kawan2, saya akan pastikan sy baca seolah2 saya berdoa. Agar apa yang dicopy paste tu diterima Tuhan Yang Maha Kuasa. Aminn.

Family dan kawan2 sy pun sy jarang wish, kalo teringat baru wish. Tak pun keesokan atau kelusaan harinya baru sy wish. Paling kurang sy doakan je tak ucap pun. Maaf yer semua.

Betapa nikmat Tuhan yakni umur itu adalah berkat bila dipanjangkan umurnya dan dipendekkan umurnya. Dua-dua ni Allah sayang. Cuma bagaimana kita isi umur kita seharian?

Birthday sy tarikh Qomari adalah 24 Dzulhijjah 1408H. 24.12.1408. Tarikh ni hanya sy yg ingat. Moga Allah redha. 😁

7.01 a.m
8 ogos 2017
15 Dzulkaedah 1438H
Telaga Mas

0 comments:

Like3

UStaZ-uSTaz

Popular Posts

Islah nafsak